søndag 29. januar 2012

Strikking og sjukdom

Hei på deg!:)

Har vært stille i bloggen her en liten stund nå, selv om pinnene ikke akkurat står stille...

Det kan virke som om folk avventer strikke-bestillinger til litt ut i Januar, for nå har det trillet inn bestillinger som perler på rad. Alt fra strømper med mariusmønster, vognteppe heklet på nål nr 2 (sukk), til voksen Mariusgenser etc... Kjempegøy!!!

Jeg har en stund vurdert å roe litt ned på bestillingene, jeg tjener jo ikke akkurat noe særlig på det, og hadde kanskje hatt mer godt av meditering el som et forsøk på å roe ned og ta hensyn til en stresset og sjuk kropp... Men tror du jeg klarer det da? Uansett hva jeg prøver; strikketøyet kommer fram i det sekundet jeg setter meg! Sånn har det "alltid" vært, og sånn vil det nok være så lenge jeg klarer å holde om pinner og garn;)

Kanskje strikking er min meditasjon?

Uansett...her kommer noen bilder av siste tids kreative utslag, håper du ser noe du liker, og ikke  nøl med å ta kontakt med meg;)

Yess!

Ugle genseren passet!:)
Jeg syntes den ble litt akkurat rundt brystet, men foreldra til ungen vet jo at det bare er å spørre, så lager jeg en ny;)

Uglene var litt vriene å få til pene, mest fordi jeg ikke alltid husker å bytte til større pinner enn jeg har måttet tidligere - jeg tror sjukdom og nakkemuslatur sørger for at jeg strikker strammere. -

Buksa var iallefall lang nok, men også den kunne vært litt videre...

Nå vel; gråt ikke over spilt melk heter det vel?;)


Motivet på nært hold;

Uglene har "knute nebb" og store, klassiske ugle-øyne;)

Modellen er 11 mnd gammel og genseren er i str 2 år... *sukk* Nå må denne dama lære seg til å øke pinnestørrelsen og være ennå flinkere til å måle (o evt rekke opp) underveis!

Men morsom genser da;)
Og alltid morsomt å se ansiktsuttrykket til de som får mer enn de ventet (skulle egentlig bare strikket genseren;)

Og i "Strikk til nøstebarn" fant jeg disse...

Mener å huske at jeg har strikket dem en gang før, men denne gangen strikket jeg de med alpakkagarn fra Du store alpakka og brukte et halvt nummer større pinner enn det står i oppskriften...

Resultatet ble strømper som er passe mlm 12/18 mnd alder i en kul, grønn alpakka farge;)

Har fått tilbakemeldinger tidligere på at disse er superfine i passformen, samt at de sitter oppe, og det er jo viktig da det gjelder strømper!;)

Under her kommer også  noen bilder fra vår private zoologiske hage;)
Dyreparken vår, som vi kaller den!;)
Er det noe rart vi kaller han "Nesa?" ;)

Vår nydelige golden retriver Nemo overtok vi i sommer, og vi har ikke angret en dag!

Nemo er 4.5 år gammel, passelig retriver vimsete, han elsker katter og kaniner og andre smådyr, er ekstremt barnegla (vokst opp med barn), og han elsker selvsagt vann og ender;)

Alltid morsomt å gå tur forbi dammen nedi gata da endene er der;)

 Her er Nemo sammen med Sjakk; vår yngste kanin...Ja; hun ser litt ut som et marsvin ovenifra.

Sjakk er jo svart og hvit, og i det øyeblikket jeg så hennes, visste jeg at hun måtte hete nettopp dette, til tross for at hun altså viste seg å være ei jente;)

Sjakk og Nemo elsker hverandre, og Nemo lar lille kaninen krabbe over seg, selv om klørne er litt skarpe og hun faktisk veier bortimot 2 kilo...
Selv da Nemo var nykastrert og lå med "skjerm" rundt hodet og syntes synd på seg selv nå i sommer, fikk den lille rampete kaninen lov til å kravle over voffen... Ja, hun var endogtil inni skjermen og hilste på!;)
Disse to er altså gode venner;)

 Her er Brownie...han som var dødssyk for noen uker siden;) Han er IKKE syk nå lenger (bank i bord), for å si det slik;)

Brownie er en veldig forsiktig liten tass, selv om han på dette bildet ser ut som en skummel, liten gremlin;)

Ta en titt på bildet nedenfor, så ser du at han slet tikke er skummel!;)
 Her ligger`n og slafer i stua, jeg elsker den søte rumpa!;)

Kanin trioen har flettede kurver og tunneller, samt ved å bite på på dagtid, og må de være på rommet sitt, så har de lignende leker der;)

Som du sikkert vet; ledighet (og kjedsomhet) er roten til alt ondt...ergo må også små kaniner bli underholdt for ikke å bli omgjort til vandrende destruksjonsverk!
Og du;

JA, kaniner er ekstremt nysgjerrige!;)

God helg!

1 kommentar:

  1. Nydelig uglesett du har strikket..Rosa og brunt er jo så fint sammen:)
    Og skjønne dyr du har, både Nemo og kaninene..
    Ha en fin søndag:)
    Klem

    SvarSlett

Bloggarkiv