fredag 13. juli 2012

Stakkars overkjørte pusekatt - bare la den ligge!

Fæl overskrift, ikke sant?

Men slik har det blitt i denne verden; en overkjørt katt har null verdi, null interesse for noen, annet enn eieren!

For dèt vil jeg bare si; om noen hadde gått dør til dør i mitt nabolag og lurt på om noen eide den overkjørte katta som ligger borti veien, og den viste seg å være min, så hadde jeg blitt så glad for at de tok seg tid til å spørre!!! Det er faktisk ikke bare en katt! Det er et dødt dyr, et dødt eller skadet kjæledyr i mange tilfeller, et dyr som har gitt glede, som har underholdt, koset og spist, ligget i vinduskarmen og krøllet seg sammen i stolen... Et kjæledyr som noen savner ; kanskje en gammel dame som bare har denne katten i hele verden, kanskje et lite barn som går rundt og roper desperat på lekekameraten sin, eller så bor den hos noen som meg og min samboer ; dyreelskere som ikke bryr oss døyten om hva andre synes om oss ; vi elsker våre dyr og ville satt himmel og jord i bevegelse for å finne katta om hun forsvant!

Tenk over dette neste gang du er så uheldig å kjøre på en katt eller et annet dyr, om den lever eller allerede var død da du traff den eller om den ligge der i veikanten!! Den er ikke "bare en katt" ; for mennesket den hører til hos, kan den bety ALT! Du kan jo ringe dyrebeskyttelsen i din kommune, SPCA eller ring din lokale veterinær. Få alltid lest av chippen på døde kjøledyr, kanskje er den merket og eieren kan få ro i sjela og slippe og å fly gatelangs og lete etter et dødt dyr.

Og til sentralbord damen i Søndre Buskerud Politidistrikt, som svarte på min henvendelse om den døde katten midt i veibanen; SKAM DEG!

Elendig "kundeservice", elendig attitud mot døde/skadde dyr og en personlighet som - på meg som er dyreelsker - virket så iskald at hun ikke behøver ta med seg fryser om hun skal til Sahara!

Skjerp dere folkens! Om ikke annet, så er det å fjerne et dødt dyr fra veibanen en veldig fin måte å forebygge en ulykke på!! På den måten slipper dere en unødvendig utrykning til en front mot frontkollisjon da en bilfører som nekter å kjøre på dyr i veibanen (eller evt skvetter), kaster seg unna dyret og treffer en bil istede.

Hvor har det blitt av den gode, gamle politimannen; han som alltid gjorde sitt ytterste for å hjelpe alle?

Har politikerene virkelig drept han òg??

De som er ansatt for å passe på oss (både direkte og indirekte) har ikke ressurser nok til å gjøre noe som helst! Det vil alltid skje mange ting i et samfunn, alle kan ikke dra ut til èn ulykke, alle ressurser kan ikke bli fastlåst ett sted, da har man ikke nok folk! Regjeringen burde snart ta en grep, og bruke penger på annet enn egen alderdom (eller enda bedre; skift ut hele bunten, de har jo bevist at de ikke duger!)

Sånn! Det var dagens innlegg; veldig politisk, og veldig sint, spre gjerne ordet videre, for i motsetning til visse politikere og andre d*********** , så står jeg for det jeg sier!;)

Og sånn helt til slutt; jeg spurte den nå beryktede sentralborddama om det var slik å forstå at de i det minste ville komme dersom jeg hadde kollidert pga denne katta som lå midt i veien... "Kommer dere og rydder opp da, eller?" Svaret jeg fikk sier vel alt; "Ja, da kommer vi selvsagt!"

Med frustrert hilsen;

Tildemor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv