onsdag 29. februar 2012

Deilige kjolen!:)

For en stund siden fikk jeg i oppdrag å strikke den såkalte "Klukka kjolen" med oppskrift og garn fra Island!

Kjolen viste seg å være supermorsom å lage, og natt til idag satt jeg og heklet kanter rundt ermer og hals/nakkefell og koste meg med tanken på at kjolen var ferdig etter kun 2 uker (hatt endel annet å pusle med også...)

Må jo vise den fram, så her er den;
Er den ikke fin?
Oppskriften er selvsagt oversatt til norsk, og er lett som en lek!

Fikk lyst på en selv, men da jeg er "rund og god", må jeg mikle til oppskriften og lage den større, samt ordne med ekstra garn, så det blir nok litt fram i tid ja...

Birgirsdottir heter siden hvor du finner garn og oppskrift, og kjolen heter altså "Klukka"...(Norsk; klokke)

Blir spennende å se hva hu sier, hu som skal ha den på...

Også blir det snart Give away her hos meg igjen...neste innlegg (som kommer nå straks)...følg med, følg med!;)

- Tildemor -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv