mandag 7. november 2011

Lang fravær

Etter langt fravært fra bloggen min, må jeg prøve å få krotet ned noen kråketær igjen...

Her i gården er ting mye det samme, rent bortsett fra at frekvensen på disse merkelige "anfallene" mine har blitt hyppigere...På fredag hadde jeg 5 anfall mellom kl 12 og kl 24... Ved 2 av de havnet jeg i gulvet som ei skurefille...

Nå har legen endelig begynt å forstå alvoret i det minste - jeg fikk nemlig det første anfallet på fredag rett etter jeg hadde vært inne hos ham... Så nå skal han mase på eeg`en, samt at jeg tok mr og røntgen forrige mandag...

Skjønner ikke helt at det kan ta over en uke å få sendt mr/røntgen resultater digitalt, men...

Den som venter, får se...

Uansett om helsa er god eller dårlig; kjæledyr og strikking hjelper!;)
Har hatt masse å gjøre i form av bestillinger den siste tiden, og over ser du den siste ferdigstilte heldressen jeg lagde i høst... Sikkert deilig å ha heldress i alpakka da minusgradene begynner å snike seg innpå...

Ellers har jeg mang en julepresang jeg gjerne skulle hatt ferdig før 24 des, men spørs vel det da, om jeg rekker altså... Det er helt utrolig hvor tregt strikking kan gå når man begynner å tenke over hvor lite tid man har igjen til jul...

Har laget endel babysko ol i det siste; disse er i dobbelt alpakkagarn med ankelrem og pynt på tåa. Det skal også en liten hvit perle i midten av blomsten på tåspissen.
De har picot-kant øverst og finnes i flere størrelser...

Skikkelig morsomme å lage, mye fordi det går såpass raskt!
 




Mini bolero som jeg tenkte å legge ut for salg i annonsen min, som en julevare...Den gang ei; svigermor forelsket seg i den gitt;)

Så nå har den fått nytt hjem hos henne...

Morsomt å lage noe èn dag, for så å gi det bort den neste...kan vel tas som et tegn på at jeg lager brukbare ting?;)

Boleroen finnes forøvrig i mange forskjellige farger og kan feste i halsen med feks en pyntenål el...




 Sjal jeg strikket til en av mine faste kunder, ble litt lite synes jeg, men det er helt korrekt ifht oppskriften, så da får jeg bare inderlig håpe hun er fornøyd!!
Sjalet er strikket i 1 tråd alpakka og 2 tråder kidsilk fra Drops design...
Kan selvsagt strikkes i et haug forskjellige farger, men akkurat dette skulle vist bli brukt sammen med bunaden, så da er vel svart en grei farge:)
Babybooties er morsomme å lage!
Jeg liker spesielt godt at de er ment å skulle pyntes med fargerike knapper, knapper er gøy!;)

Disse er i hvit bomull, enkel tråd, med marihøne knapp. De ble litt vel lave på tåa, men dette kan jeg enkelt rette opp på neste par;)

Egenkomponert design forøvrig, veldig stolt av dét altså!;)



Jeg lover å skjerpe meg, og å legge ut bilder av nye kreasjoner oftere heretter, jeg lager jo massemasse, så det er ikke der problemet ligger!

Da ønsker jeg god høst videre, så "sees" vi forhåpentlig her inne igjen!

Matilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv