mandag 3. oktober 2011

Sykdom, garn og oppdrag...

Og snart er det jul igjen...
I fjor laget jeg opp en hel liten haug med juleprodukter i håp om å få solgt endel på et julemarked jeg deltok på i begynnelsen av Desember. Sitter fremdeles igjen med noe, og funderer derfor litt på beste måte å få solgt overskuddet på...

Annonse? Marked igjen? Eller kanskje gjennom venner og kjente??

Mye syk om dagen, så ikke så lett å planlegge effektivt kjenner jeg. Alt blir liksom halvveis, jeg har masse gode ideer, men ingen blir helt gjennomført... Irriterende!!

Vel, idet minste har jeg langt om lenge begynt å amatør-designe litt... Alt fra luer, skjerf og votter, til hentesett, babyklær og en egen prematurserie:)

Har så langt ikke turt å nevne dette i bloggen her, men jeg har faktisk blitt forespurt om jeg kunne tenke meg å designe for en norsk garn-produsent! Og om jeg kan!! Har allerede strikket endel av det egendesignede, men som med alt nytt så krever også dette endel prøv og feil, og med bestillinger til opp over øra (ikke sååå mange da, men håndsrikk tar tid, uansett), så får jeg ikke så mye tid som jeg kunne ønsket til disse kule, nye strikkeprosjektene mine...

Allikevel har jeg klart å få strikket opp en prematur-jakke (del av en serie klær, da prematurlær er vanskelig å få tak i), ei babylue og et par sokker. Har også startet på et teppe, men får se hvordan det ble med de 2 teknikkene jeg valgte å blande... Som sagt; mye prøv og feil!!!

Ser ikke ut til at jeg får tid til å strikker slike kule juleuler iår da, men men;)

På toppen av 7 dyr ( har kanin Brownie i fosterhjem for Dyrebeskyttelsen i tillegg til våre egne 6, nå om dagen:), bestillinger og designing, har jeg selvsagt blitt syk, og har tilbragt de siste 2-3 ukene i en tilstand av evig svimmelhet...

I tillegg til svimlinga, er jeg lyd og lyssky, pusten har hengt seg helt opp,  har redusert kraft i hele venstre siden, spesielt venstre ben og arm (og tidvis hofta, ekstremt morsomt på vei ned trappa...) Benet brenner og iser om hverandre, samt at hodet tidvis (ikke så ofte heldigvis) kjennes som om det skal eksplodere...

Så nå er det et skikkelig lege-maraton her om dagen, så langt har jeg vært hos astma og allergi lege (ingen utslag i det hele tatt), tatt blodprøver til den store gullmedalje, står på venteliste hos fysioterapeut (kan ikke skade), og i tillegg venter MR og røntgen av hode og nakke i slutten av Oktober, samt utredning for epilepsi i Januar (!) 
Epilepsi utredningen kommer som følge av et par mindre morsomme episoder den siste tiden, hvor jeg den ene gang satt i sofaen og kjente pulse synke, synet snevret inn, pusten saktnet helt av, kroppen ble nærmest som sirup og alle lyder ble dempet, samtidig som jeg ble helt varm og nummen (som bomull) innvendig. Ikke egentlig en vond følelse, men skremmende var det jo, spesielt da det ble ledsaget av full pustestopp samme natt! Våknet av at jeg virkelig gispet etter luft, det lille som var av lys i rommet var fullstendig borte, og det kom tilbake omtrent samtidig som jeg oppdaget at jeg lå med åpne øyne...

Så nå håper jeg at det snart blir funnet en løsning på hva dette kan være, for gubedre å irriterende, for ikke å si skremmende å gå rundt med dette her!

Har gitt meg selv midlertidig kjøre-forbud, er jo ingen andre som gjør det, så da må jeg ta ansvar selv (noe jeg selvsagt gjør, selv om jeg må innrømme jeg synes det er litt merkelig at ingen andre har gjort det...)

Vel, det var altså siste nytt, håper jeg kan klare å få oppdatert bloggen litt oftere, har bare vært så veldig  mye i det siste...

Med ønske om en finfin uke med nydelig høstvær!!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv