mandag 5. mars 2012

Pulsvarmere i retrostil og alpakkasokk med glitter:)

Her kommer bilder av siste tids kreativ utfoldelse...


På Fredag gikk turen til årets Kongsberg marken, og der snublet jeg overen meget kul dame...som solgte pulsvanter i det jeg vil kalle "fri retrostil".... Litt sånn pen frue med paraply-stil, med masse blonder, silkesnører, perler og stæsj, men allikevel noe for enhver. Ja, hun solgte rett og slett prikken over i`en, denne dama;) Jeg ble selvsagt øyeblikkelig inspirert, og etter en lengre prat dro jeg hjem med hodet fullt av gode pulsvante-ideer;)

Her er førtse forsøk avbildet til høyre.

Sorte pulsvanter strikket i cottonviscose...
I den øverste kanten (over fingrene) har jeg heklet kant med sort og sølv sammen, og i den nederste kanten har jeg heklet en enkel fastmaskekant i sølv. Bruker sølvgarnet "Concord"  da min erfaring er at dette røyter minst, og ikke er så lett å ryke over ved et uhell, som andre metalltråder er.

Par nr 2 ble jeg egentlig fornøyd med, men fikk en litt uheldig økning på yttersiden, som står litt ut som en liten "klump", ergo ikke helt 100% fornøyd...enda!
Den er i støvet lilla, også cottonviscose, med skråheklet tommelhull, minnifletter på håndbaken, blondekant øverst og besatt med blank pynt øverst (nedenfor blondekanten.)
Den vil også få enten sort silkesnøre eller sort skinnsnor i splitten nederst på håndbaken og muligens pynt av noe slag langs kanten nederst.

Til slutt en nydelig alpakkasokk med Du Store Alpakkas kvalitet "Sterk" i foten og samme produsents` "Faerytale" med glitter i skaftet (vrangborden.)

Denne regnet jeg med min mor ville forelske seg i, og det var nettopp dét som skjedde;)
Så nå er det ikke lenge til mamma slipper å fryse på føttene;)

Hva synes du om mine siste kreasjoner??

Klem fra Tildemor!

2 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Kjempefint pulsvarmere og sokker!!
    Jeg fikk to sett med pulsvarmere til jul!! Den ene er hjemmestrikket med turkise perler. HAr brukt de masse!!
    Legger meg som følger på bloggen din!
    Velkommen innom min!
    Klem Fru Samuelsen:-)))))

    SvarSlett
  2. Hei igjen!!

    Jeg har en blogg-basar på gang på bloggen min!! Stikk gjerne innom og ta noen loddd!!

    :-))))

    SvarSlett

Bloggarkiv